Villkor för inköp

Välkommen till Arctic Endurance e-commerce! Vi vill att det ska vara så enkelt och bekvämt som möjligt att handla hos oss. Här har vi samlat all information om köp, betalningar, leveranser och returer. Du kan också gå till avsnittet Vanliga frågor som förhoppningsvis kommer att besvara dina frågor.

FÖRETAGSUPPGIFTER

Arctic Endurance AB
Huvudstalundsvägen 10
SE-171 63 Solna
SWEDEN
Kontakt e-post; hello@corecooling.se

Organisationsnummer 559366-9434.

ÅLDERSGRÄNS

Du måste vara 18 år eller äldre för att handla i Arctic Endurance e-handel.

PRISER

Alla priser är angivna i SEK och inkluderar 25 % moms. Kampanjpriserna gäller så länge lagret räcker, om inget annat anges. Vi förbehåller oss rätten till eventuella tryckfel i texter på webbplatsen.

UTSLUTET FRÅN LAGER

Vi förbehåller oss rätten till eventuella lageruttag och felaktiga lagersaldon. När du gör en beställning hamnar den artikel du valt i kundvagnen. Det kan dock hända att en annan kund hinner slutföra ett köp med samma vara samtidigt, om det inte finns tillräckligt med varor i lager kan det hända att din vara inte längre finns i kundvagnen när du kommer till betalningsläget.
Vi förbehåller oss rätten till eventuella tryckfel i texter, priser och produktinformation. Vi kan inte garantera att de färger som visas på din skärm helt motsvarar verkligheten, eftersom färgåtergivningen kan bero på dina individuella bildskärmsinställningar.

PERSONUPPGIFTER

Arctic Endurance hanterar alla personuppgifter på ett korrekt och kontrollerat sätt så att dina uppgifter inte kan läsas av obehöriga. Vi följer dataskyddsförordningen GDPR och de personuppgifter som lämnas vid köp används endast för att administrera ditt köp. För mer information om säkra betalningar, läs mer under rubriken Betalning.
När du gör din beställning hos oss måste du ange dina personuppgifter som namn, adress och telefonnummer. I de fall du väljer att betala via faktura eller delbetalning måste du även ange ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna utföra transport, betalning och fakturering. Observera att vi måste vidarebefordra dina personuppgifter till våra betalningsförmedlare Klarna eller Zettle samt vår logistikpartner för att de ska kunna fullgöra sina skyldigheter.
Du har rätt att få tillgång till den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen korrigeras. Du har alltid rätt att utan särskilda skäl begära att informationen om dig raderas.
Läs vår integritetspolicy

SÄKERHET

För din säkerhet är corecooling.se krypterad med ett SSL-certifikat. Ett SSL-certifikat är en typ av elektronisk identifiering genom vilken en identitetskontroll kan göras på certifikatet för att se vem som innehar det. SSL-certifikat används för att säkra en server, till exempel en webbserver eller en e-postserver.

BETALNINGSMETOD

Det är enkelt och säkert att handla på Arctic Endurance e-handel. Du kan alltid hitta en betalningsmetod som passar dig. Du kan välja att betala med faktura, kort, direkt bankbetalning eller delbetalning. Läs mer om de olika betalningsmetoderna nedan. Arctic Endurance arbetar med Klarna och Zettle för alla betalningar. Här kommer du i kontakt med Klarnas kundtjänst. Du kan också kontakta Klarna via e-post info@klarna.se eller nå deras kundtjänst på telefon 08-120 120 10. Du kan nå Zettle via deras webbplats www.zettle.com.

BETALNING MED KORT

Du kan betala med Visa och Mastercard. Ingen extra avgift tas ut när du betalar med kort. I samband med att du gör beställningen reserveras beloppet. När varorna skickas från vårt lager dras pengarna från ditt konto. Om en beställd vara ändå visar sig vara slut i lager, debiteras du inte för den. Vi erbjuder 3D Secure/SecureCode, vilket är en säkrare lösning för dem som betalar med kort. Det innebär att du måste ange en personlig kod innan du slutför köpet. Om ditt kortköp nekas på grund av detta, välj fakturabetalning alt. direktbetalningsbank eller kontakta din bank för att aktivera 3D Secure. Endast kort som är utfärdade i Sverige accepteras.

FAKTURA

Du kan välja att betala med faktura. Då kan du få hem dina produkter och bestämma dig i lugn och ro innan du betalar. Vi samarbetar med Klarna som sköter våra fakturor. Fakturan skickas via e-post när produkten har packats. Fakturan ska betalas inom 30 dagar, räknat från beställningsdatumet. Om betalningen inte har kommit in inom denna tid skickas en skriftlig betalningspåminnelse. Då ska även en lagstadgad påminnelseavgift på 50 kronor betalas. Vid försenad betalning ska dröjsmålsränta betalas enligt gällande referensränta med ett tillägg på 24 %. För din egen säkerhet levereras inköp med faktura endast till din registrerade adress. När du beställer med Klarna som betalningsmetod visas din folkbokföringsadress automatiskt och kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med en felaktig adress! Adressen hämtas från Klarnas register, så kontakta Klarna om adressen är felaktig. I så fall uppdaterar de sitt adressregister, och det påverkar köpsidan omedelbart. I fallet med
köp som görs med faktura eller delbetalning kan en kreditupplysning göras, kreditupplysningsföretaget är då skyldigt att skicka ut en kopia varje gång en sådan upplysning görs om en privatperson. Klarna förbinder sig att alltid valideras enligt Payment Card Industry Data Security Standards ("PCI DSS").

Om en retur görs ska Klarna kontaktas för att undvika att en påminnelse skickas ut. Observera att din faktura måste betalas även om din leverans är föremål för en reklamation. När reklamationen har behandlats görs en återbetalning. Vid en partiell retur måste de returnerade artiklarna dras av från fakturan. Det är den ursprungliga fakturan som måste betalas, ingen ny faktura skickas ut vid en partiell retur. Om du har frågor om din faktura, vill stoppa fakturan på grund av en retur eller tillfälligt flytta fram fakturans förfallodag kan du göra det via Klarnas webbplats, www.klarna.se Du kan också kontakta Klarna via support på,, Kundservice - Klarna Sverige eller nå deras kundtjänst på telefon 08-120 120 10.

DELBETALNING VIA KLARNA-KONTO

Du kan också välja att betala i avbetalningar i din egen takt med ett Klarna-konto. Du väljer då hur mycket du vill betala, minst 50 kronor eller 1/24 av det totala beloppet. Du kan när som helst välja att betala av hela beloppet på en gång. Delbetalningar hanteras av Klarna AB. Månadens alla inköp sammanställs på en faktura som skickas ut i början av följande månad. Vid köp med faktura eller delbetalning kan en kreditupplysning göras, kreditupplysningsföretaget är då skyldigt att skicka ut en kopia varje gång en sådan upplysning görs om en privatperson. För Klarna-kontot gäller en månadsränta på 19,9 % och en uppsägningsavgift på 29 kronor per skickad uppsägning. Vid fakturaköp och kontoköp görs en kreditupplysning och en kopia av denna kan skickas till din folkbokföringsadress. Du kan få svar på frågor om din faktura och mer information om Klarna-kontot här. Du kan också kontakta Klarna via e-post info@klarna.se eller nå Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10. När du beställer med Klarna som betalningsmetod visas din folkbokföringsadress automatiskt och kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med en felaktig adress! Adressen är hämtad från Klarnas register, så kontakta Klarna om adressen är felaktig. I så fall uppdaterar de sitt adressregister, och det påverkar köpsidan omedelbart. Vid en partiell retur måste den returnerade varan/varorna dras av från fakturan. Det är den ursprungliga fakturan som ska betalas, ingen ny faktura skickas ut vid en delretur.

FRAKTKOSTNAD OCH LEVERANSTID

Fraktkostnad:

Leveranskostnaden anges i Klarna-kassan och regleras beroende på antalet produkter och paketets destination.
Om leveranstiden överskrider den normala leveranstiden meddelas du om förseningen. Observera att du har rätt att avbryta ditt köp kostnadsfritt i händelse av en sådan försening. Arctic Endurance ansvarar inte för omständigheter utanför vår kontroll och kan inte hållas ansvarig för förseningar som uppstår på grund av att Postnord inte uppfyller sitt åtagande i den utsträckning som tillåts enligt gällande konsumentlagstiftning.

LEVERANS MED POSTNORD

Om beställningen innehåller fyra (4) produkter eller mindre används PostNord varubrev för att skicka produkterna direkt till ditt hem.

För 5 produkter eller mer levereras ditt paket med Postnord MyPack till din närmaste agent. Du hittar information om var Postnord har sina ombud på www.postnord.se. Leveranstiden är normalt 2-4 arbetsdagar. Leverans sker endast till adresser i Sverige. När din beställning har skickats från oss får du ett mejl med paketnummer. Du kan söka efter din leveransstatus på Postnords hemsida www.posten.se. När ditt paket har anlänt till ombudet får du ett meddelande med paketets ID-nummer. Du måste ha legitimation med dig när du hämtar ditt paket. Om någon annan än kunden ska hämta paketet måste personen kunna visa upp både sin egen och kundens legitimation. Om en namnändring måste göras på paketet i efterhand för att rätt person ska kunna hämta det kostar det 150 kronor, och i förekommande fall debiteras denna kostnad ytterligare av kunden.

DELLEVERANSER

Arctic Endurance gäller inte för delleveranser. Om någon artikel i beställningen fortfarande inte finns i lager skickas de artiklar som kan levereras och de artiklar som inte kan levereras krediteras.

FÖRLÄNGD LIGGTID

Paketet ligger kvar hos PostNord-agenten i 14 dagar. Om du av någon anledning vill förlänga denna tid kostar det 100 kronor. Du kan förlänga tiden till högst 30 dagar. Om vistelsen förlängs på kundens begäran förbehåller vi oss rätten att ytterligare debitera kunden för denna kostnad.

MOVE-PAKET

Var försiktig när du beställer och ange rätt adress och postnummer. När du beställer med Klarna som betalningsmetod visas din folkbokföringsadress automatiskt. Denna kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med en felaktig adress. Adressen är hämtad från Klarnas register och om adressen är felaktig kan du även kontakta Klarna via e-post info@klarna.se eller Klarnas kundtjänst på Kundservice - Klarna Sverige. I så fall uppdaterar de sitt adressregister och det kommer att återspeglas på köpsidan omedelbart. Att flytta ett paket från en agent till en annan kostar 150 kronor. Om flytten sker på kundens egen begäran eller på grund av att kunden angett fel adress eller postnummer vid beställningen, förbehåller vi oss rätten att ytterligare debitera kunden denna kostnad.

ICKE-UTLÖSTA FÖRPACKNINGAR.

Paketet ligger kvar hos Postnords ombud eller i butiken i 14 dagar. Om paketet inte har hämtats ut debiterar vi 150 kronor för frakt- och hanteringskostnader för oanmälda paket.

RÄTT TILL ÅNGERRÄTT.

Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför fasta affärslokaler har du alltid 14 dagars ångerrätt från mottagandet av varan. Som konsument har du rätt att få pengarna tillbaka om du ångrar köpet inom 14 dagar från den dag Arctic Endurance mottar ångermeddelandet. När du returnerar produkten måste den vara oanvänd och den måste returneras oskadad. I fall där den returnerade produkten har använts i större utsträckning än vad som krävs för att undersöka produkten kan ett avdrag för värdeminskning tillämpas eller ångerrätten nekas. Då får du som konsument stå för returkostnaden och eventuell vidaresändning om varan önskas igen. För att utöva ångerrätten måste produkten alltid returneras till vårt lager. Observera att du måste meddela oss om din ändring inom 14 dagar från det att varan anlänt till dig eller ditt ombud.

RETURN

Om du vill använda din ångerrätt och returnera produkten skickar du ett e-postmeddelande till returns@corecooling.se. Ange orsaken till returen så skickar vi tillbaka med en returfraktsedel. Använd samma påse/låda som leveransen kom i för att returnera dem till oss.

Ta bort eventuella gamla fraktetiketter. Returnering till e-handelslagret kostar 69 kronor för en fraktsedel. För större försändelser erhålls ett pris specifikt för respektive försändelse. som regleras i samband med återbetalningen. Arctic Endurance ersätter inte returkostnader som kunden själv har haft.

Du är ansvarig för varan tills den når vårt lager. Spara kvittot som du får när du skickar varan.

Om du betalar med Klarna Faktura får du inte betala din ursprungliga faktura när du återvänder till lagret. En ny faktura på 69 kronor för returfrakten kommer att skickas ut. När du returnerar ska du kontakta Klarna och meddela att du har returnerat dina varor för att undvika påminnelse och påminnelseavgift på din faktura. Det gör du enklast via Klarnas webbplats. Du kan också kontakta Klarna via e-post info@klarna.se eller nå Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10.

Returadress
Arctic Endurance AB
Huvudstalundsvägen 10
171 63 Solna

ÅTERBETALNING

Vid återlämning sker återbetalningen med samma betalningsmetod som vid köpet, med avdrag för returfrakten. Det kan ta upp till 14 dagar innan det återbetalade beloppet visas på ditt konto. Vid återbetalning av en retur har vi rätt att dra av eventuell värdeminskning som uppstått under din hantering av varan. Arctic Endurance kan fördröja återbetalningen om varan inte har returnerats, men om du bevisar att varan har returnerats genom att visa upp ett kvitto kommer återbetalningen att ske så snart som möjligt utan onödigt dröjsmål.

KLAGOMÅL

Arctic Endurance är ansvarig för att se till att levererade varor lämnar oss i perfekt skick. Om varan fortfarande är trasig eller felaktig när den anländer måste vår support kontaktas innan varan returneras. Vi följer konsumentköplagen, vilket innebär att du har 3 års reklamationsrätt. Felet måste anmälas så snart som möjligt eller så snart felet borde ha upptäckts. Rapportering av fel inom 2 månader anses alltid vara inom rimlig tid. Arctic Endurance måste bevisa om felet inte var ursprungligt under de första 6 månaderna, då är det du som måste bevisa att felet fanns där från början eller att det beror på ett produktionsfel. Eventuella transportskador ska noteras i samband med leveransen. Transportskador behandlas på samma sätt som andra reklamationer. Vid en godkänd reklamation debiteras ingen returfrakt och eventuella frakt- och fakturaavgifter i samband med köpet återbetalas.

Arctic Endurance följer lagen om distanshandel och Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och beslut.

Om du har fått avslag på din klagomålsansökan men hävdar att beslutet är felaktigt, hänvisar vi dig till att lämna in ett ärende till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). De fattar oberoende beslut i bland annat klagomålsärenden. Arctic Endurance AB deltar alltid i eventuella tvister med ARN och följer alltid ARN:s beslut. www.arn.se Box 174, 101 23 Stockholm

För alternativ tvistlösning kan du som konsument vända dig till Europeiska kommissionens onlineplattform, European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR) https://ec.europa.eu/odr.

KRAFTSAMLING

Händelser som krig, naturkatastrofer, strejk, myndighetsbeslut eller andra händelser som ligger utanför Arctic Endurures kontroll och som inte rimligen kunde ha förutsetts ska betraktas som force majeure, vilket innebär att Arctic Endurance är befriad från skyldigheten att fullgöra ingångna avtal.

KÖPVILLKOR

Välkommen till Arctic Endurance e-handel! Vi vill att det ska vara så enkelt och bekvämt som möjligt att handla hos oss. Här har vi samlat all information som gäller köp, betalning, leveranser och returer. Du kan också gå till avsnittet Vanliga frågor som förhoppningsvis kan ge svar på det du undrar över.

FÖRETAGSUPPGIFTER

Arctic Endurance AB
Huvudstalundsvägen 10
171 63 Solna
hello@corecooling.se

Org nr: 559366-9434

ÅLDERSGRÄNS

Du måste vara 18 år eller äldre för att kunna delta i Arctic Endurance e-handel.

PRISER

Alla priser anges i SEK och är inklusive 25% mervärdeskatt. Kampanjpriser gäller så länge lagret räcker, om inget annat anges. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i texter på webplatsen.

SLUTFÖRSÄLJNING

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och felaktiga lagersaldon. När du lägger en order hamnar den artikel du valt i kundkorgen. Det kan dock inträffa att någon annan kund samtidigt hinner slutföra ett köp med samma vara, om det inte finns tillräckligt med varor på lager kan det hända att din vara inte längre finns kvar i kundkorgen när du kommer till betalläget.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i texter, priser och produktinformationer. Vi kan inte garantera att de färger som återges på din skärm stämmer helt överens med verkligheten, då färgåtergivningen kan bero på din individuella skärminställning.

PERSONUPPGIFTER

Arctic Endurance hanterar samtliga personer på ett korrekt och kontrollerat sätt för att dina uppgifter inte ska kunna läsas av obehöriga. Vi följer dataskyddsförordningen GDPR, och de personuppgifter som lämnas vid köp används endast för att administrera ditt köp. För mer information angående säkra betalningar läs mer under rubriken Betalning.

När du lägger din beställning hos oss måste du uppge dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I de fall där du väljer att betala via faktura eller delbetalning behöver du även ange ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullgöra transport, betalning och fakturering. Notera att vi måste lämna vidare dina personuppgifter till våra betalningsförmedlare Klarna alternativt Zettle samt vår logistikpartner för att de ska kunna fullgöra sina åtaganden.

Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas. Du har alltid rätt att utan någon speciell anledning begära att informationen om dig ska raderas. Läs vår Integritetspolicy

SÄKERHET

För din trygghet är corecooling.se krypterad med SSL certifikat. Ett SSL-certifikat är en typ av elektronisk legitimation, genom vilket en legitimationskontroll av certifikatet kan göras för att se vem som innehar det. SSL-certifikat används för att kunna säkra en server, till exempel en webbserver eller en mailserver.

BETALNINGSSÄTT

Att handla på Arctic Endurance e-handel är enkelt och säkert. Du kan alltid hitta ett betalningssätt som passar dig. Du kan välja att betala med faktura, kort, direktbetalning bank eller delbetalning. Läs mer om de olika betalningssätten nedan. Arctic Endurance samarbetar med Klarna och Zettle för alla betalningar. Här kommer du i kontakt med Klarna kundservice. Du kan även kontakta Klarna via mail info@klarna.se eller nå deras kundtjänst på telefon 08-120 120 10. Zettle når du via deras hemsida www.zettle.com.

KORT

Du kan betala med Visa och Mastercard. Ingen extra avgift tas ut vid kortbetalning. I samband med orderläggning reserveras beloppet. När varorna skickas från vårt lager dras pengarna från ditt konto. Om någon vara som beställts trots allt visar sig vara slut debiteras du inte för denna. Vi erbjuder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. Det innebär att du måste ange en personlig kod innan köpet slutförs. Om ditt kortköp nekas på grund av detta, välj fakturabetalning alt. direktbetalning bank eller kontakta din bank för att aktivera 3D Secure. Endast kort utfärdade i Sverige är godkända.

FAKTURA

Du kan välja att betala mot faktura. Då kan du få hem dina produkter och bestämma dig i lugn och ro innan du betalar. Vi samarbetar med Klarna som hanterar våra fakturor. Fakturan skickas via e-post när produkten har packats. Fakturan ska betalas inom 30 dagar, räknat från beställningsdatum. Om betalningen inte har inkommit inom denna tid skickas en skriftlig betalningspåminnelse. Då utgår även en lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt gällande referensränta med tillägg på 24%. För din egen trygghet levereras köp med faktura endast till din folkbokföringsadress. Vid beställning med Klarna som betalsätt kommer din folkbokföringsadress upp automatiskt, och kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med felaktig adress! Adressen hämtas från Klarnas register, kontakta därmed Klarna om adressen är felaktig. De uppdaterar i så fall sitt adressregister, och det slår igenom på köpsidan direkt. Vid köp gjorda med faktura eller delbetalning kan det göras en kreditupplysning, kreditupplysningsföretaget är då skyldiga att skicka ut en kopia varje gång det görs en sådan upplysning på en privatperson. Klarna åtar sig att vid var tid vara validerad enligt Payment Card Industry Data Security Standards ("PCI DSS").

Om retur görs bör Klarna kontaktas för att undvika att en påminnelse skickas ut. Observera att din faktura måste betalas även om din leverans är föremål för reklamation. När reklamationen är behandlad sker en återbetalning. Vid delretur ska den eller de artiklar som returnerats dras av från fakturan. Det är ursprungsfakturan som ska betalas, ingen ny faktura skickas ut vid delretur. Om du har frågor om din faktura, vill stoppa fakturan på grund av retur, eller tillfälligt vill flytta fram fakturans förfallodatum kan du göra det via Klarnas webbplats som du hittar här. Du kan också kontakta Klarna via mail info@klarna.se eller nå deras kundtjänst på telefon 08-120 120 10.

DELBETALNING VIA KLARNA KONTO

Du kan även välja att delbetala i din egen takt med Klarna konto. Du väljer då själv hur mycket du vill betala, som lägst 50 kr eller 1/24 av totalbeloppet. Du kan när som helst välja att betala av hela beloppet på en gång. Delbetalningar hanteras av Klarna AB. Alla månadens köp sammanställs på en faktura som skickas ut i början av nästkommande månad. Vid köp gjorda med faktura eller delbetalning kan det göras en kreditupplysning, kreditupplysningsföretaget är då skyldiga att skicka ut en kopia varje gång det görs en sådan upplysning på en privatperson. För Klarna konto gäller en månadsränta på 19,9% och en aviavgift på 29 kr per utsänd avi. Vid faktura- och kontoköp görs en kreditupplysning och en kopia på upplysningen kan komma att skickas till din folkbokföringsadress. Du kan få svar på frågor om din faktura och mer information om Klarna konto här. Du kan också kontakta Klarna via mail info@klarna.se eller nå Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10. Vid beställning med Klarna som betalsätt kommer din folkbokföringsadress upp automatiskt, och kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med felaktig adress! Adressen hämtas från Klarnas register, kontakta därmed Klarna om adressen är felaktig. De uppdaterar i så fall sitt adressregister, och det slår igenom på köpsidan direkt. Vid delretur ska den eller de artiklar som returnerats dras av från fakturan. Det är ursprungsfakturan som ska betalas, ingen ny faktura skickas ut vid delretur.

FRAKTKOSTNAD OCH LEVERANSTID

Fraktkostnad:

Kostnaderna framgår i kassan när du väljer fraktalternativ på hemsidan.
Om leveranstiden överstiger den normala leveranstiden blir du meddelad om försening. Observera att du har rätt häva ditt köp utan kostnad vid sådan försening. Arctic Endurance råder inte för omständigheter som ligger utanför vår kontroll och kan inte ansvara för förseningar som uppstår på grund av att Postnord inte fullgör sitt åtagande i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumentlagstiftning.

LEVERANS MED POSTNORD

Försändelser med fyra (4) eller färre produkter sker med hjälp av PostNord varubrev direkt hem till din brevlåda.

För 5 eller fler produkter levereras ditt paket med Postnord MyPack till ditt närmaste ombud. Du kan för närvarande inte välja eller ändra ombud. Information om var Postnord har sina ombud hittar du här. Leveranstiden är normalt 2-4 vardagar. Leverans sker bara till adresser i Sverige. När din beställning är skickad från oss får du ett mail med paketets kollinummer. Du kan söka din leveransstatus på Postnords hemsida www.posten.se. När ditt paket ankommit till ombudet får du ett sms-meddelande med paketets id-nummer. Du måste ha med dig legitimation när du hämtar ut ditt paket. Om någon annan än beställaren ska hämta ut paketet måste den personen kunna visa både sin egen och beställarens legitimationer. Om namnbyte måste göras på paketet i efterhand för att rätt person ska kunna hämta ut det kostar det 150 kr, och i förekommande fall debiteras denna kostnad vidare på kunden.

DELLEVERANSER

Arctic Endurance tillämpar inga delleveranser. Om någon vara i beställningen trots allt inte finns på lager skickas de varor som kan levereras, och de varor som inte kan levereras krediteras.

FÖRLÄNGD LIGGETID

Ditt paket ligger kvar hos Postens ombud i 14 dagar. Om man av någon anledning vill förlänga denna tid kostar det 100 kr. Man kan förlänga tiden till max 30 dagar. Om liggetiden förlängs på kundens begäran förbehåller vi oss rätten att debitera vidare denna kostnad på kunden.

FLYTT AV PAKET

Var noga vid beställningen och ange rätt adress och postnummer. Vid beställning med Klarna som betalsätt kommer din folkbokföringsadress upp automatiskt. Denna kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med felaktig adress. Adressen hämtas från Klarnas register och om adressen är felaktig kan du också kontakta Klarna på mail info@klarna.se eller Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10. De uppdaterar i så fall sitt adressregister och det slår igenom på köpsidan direkt. Att flytta ett paket från ett ombud till ett annat kostar 150 kr. Om flytten sker på kundens egen begäran eller på grund av att kunden angett fel adress eller postnummer vid beställningen förbehåller vi oss rätten att debitera vidare denna kostnad på kunden.

EJ UTLÖSTA PAKET

Ditt paket ligger kvar hos Postnords ombud eller i butik i 14 dagar. Om paketet inte hämtats ut debiterar vi frakt- och hanteringskostnader för outlöst paket med 150 kr.

ÅNGERRÄTT

Du har alltid 14 dagars ångerrätt från mottagandet av varan, enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Som konsument har du rätt att återfå pengarna vid ångrat köp inom 14 dagar från den dag då Arctic Endurance mottagit ångermeddelandet. Du får givetvis prova varan om den passar men vid retur ska varan vara oanvänd och den ska oskadad returneras i sin originalkartong. I de fall den returnerade produkten blivit använd i en större omfattning än som krävs för att undersöka varan kan avdrag för värdeminskning tillämpas eller ångerrätt nekas. Då får du som konsument stå för returkostnad och eventuell återsändning om varan önskas åter. För att utnyttja ångerrätten ska varan alltid returneras till vårt lager. Tänk på att du måste meddela oss att du ångrar dig inom 14 dagar efter att din vara anlänt till dig eller ditt ombud.

RETUR

Vill du nyttja din ångerrätt och returnera varan skickar du ett mail till returns@corecooling.se. Ange returorsak och vi återkommer med returfraktsedel. Använd gärna samma påse/låda som leveransen kom i, för att returnera dem till oss.

Ta bort eventuella gamla fraktetiketter. Retur till e-handelslagret kostar 69 kr för varubrev. För större försändelser fås pris specifikt för respektive försändelse. vilket regleras i samband med återbetalningen. Arctic Endurance ersätter inte returkostnad som kund själv lagt ut.

Du ansvarar för varan tills den når vårt lager. Spara det kvitto du får vid inlämningen.

Om ditt betalsätt är Klarna Faktura ska du vid retur till lager inte betala din ursprungliga faktura. En ny faktura på 69 kr för returfrakten kommer att skickas ut. Du bör vid retur kontakta Klarna och meddela att du returnerat dina varor för att undvika påminnelse och påminnelseavgift på din faktura. Det gör du lättast via Klarnas webbplats. Du kan också kontakta Klarna via mail info@klarna.se eller nå Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10.

Returadress
Arctic Endurance AB
Huvudstalundsvägen 10
171 63 Solna

ÅTERBETALNING

Vid retur görs en återbetalning som sker med samma betalningssätt som vi köptillfället, med avdrag för returfrakten. Det kan ta upp till 14 dagar innan återbetalat belopp finns på ditt konto. Vid återbetalning av retur har vi rätt att dra av för eventuell värdeminskning som uppkommit vid din hantering av varan. Arctic Endurance kan dröja med återbetalning om varan inte inkommit i retur, men om du bevisar att varan är återsänd genom att uppvisa kvitto så sker återbetalning snarast utan onödigt dröjsmål.

REKLAMATIONER

Arctic Endurance ansvarar för att varor som levereras går i väg i felfritt skick. Skulle ändå varan vara trasig eller felaktig när den kommer fram ska vår support kontaktas innan varan returneras. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär att du har 3 års reklamationsrätt. Felet ska anmälas snarast eller så snart felet borde ha upptäckts. Att anmäla fel inom 2 månader anses alltid inom skälig tid. Arctic Endurance måste bevisa i det fall felet inte varit ursprungligt de 6 första månaderna, därefter är det du som måste bevisa att felet varit där från början eller att det beror på ett produktionsfel. Eventuell transportskada bör noteras i samband med utlämningen. En transportskada behandlas på samma sätt som övriga reklamationer. Vid en godkänd reklamation debiteras ingen returfrakt och eventuella frakt- och fakturaavgifter i samband med köpet återbetalas.

Arctic Endurance följer Distanshandelslagen och Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och beslut.

Har du fått avslag på din reklamationsansökan men hävdar att beslutet är felaktigt hänvisar vi dig att göra ett ärende hos Allmänna reklamationsnämnden (ARN). De tar oberoende beslut i bland annat reklamationsfall. Arctic Endurance AB medverkar alltid i eventuella tvister hos ARN och rättar sig alltid efter ARNs beslut. www.arn.se Box 174, 101 23 Stockholm

Vid alternativ tvistlösning kan du som konsument vända dig till EU-kommissionens onlineplattform, European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR) https://ec.europa.eu/odr

KRAFTSAMLING

Händelser som krig, naturkatastrof, strejk, myndighetsbeslut eller andra händelser som ligger utanför Arctic Endurance kontrollerar vilka skäligen inte kunnat förutses ska hänföras till Force majeure, vilket innebär att Arctic Endurance befrias från förpliktelsen att fullgöra ingångna avtal.